FANDOM

Endywia
Endywia
ZIP
Grupa bohaterów: Dorośli
Płeć: Kulinarna Szmata
Wiek: 666
Rodzinne miasto: Marcepanowo
Informacje zawodowe
Profesja:
Niszczyciel Marzeń / Pani Dyrektor
Przynależność:
Zjednoczone Siły Podplacówy
Rodzina i inne relacje
Małżonek:
MR. ZIP
Inne relacje:
Dyrcia (uczennica),

Woźniak (rywal)

Za kulisami
Pierwsze wystąpienie: "Dziewczyna Chowdera"
Głos podkłada: Anna Sroka

Magda Gessler, właśc. Magdalena Daria Gessler, z domu Ikonowicz (ur. 10 lipca 1953 w Komorowie) – polska restauratorka, malarka i osobowość telewizyjna, właścicielka oraz współwłaścicielka kilkunastu restauracji, pisarka i felietonistka.

Wczesne LataEdytuj

Urodziła się w Komorowie. Ojciec Mirosław Ikonowicz wywodził się z Wileńszczyzny (matka M. Ikonowicza pochodziła z Kalisza, jej rodzina miała włoskie korzenie), był korespondentem PAP, natomiast matka, Olga Borkowska była pochodzenia rosyjskiego i zajmowała się gastronomią. Brat Magdy Gessler, Piotr Ikonowicz jest politykiem lewicy, prawnikiem i dziennikarzem. Jej ojcem chrzestnym był przyjaciel rodziny, Ryszard Kapuściński.

Spędziła dzieciństwo w Sofii oraz na Kubie, co było związane z działalnością zawodową jej ojca. Ukończyła naukę w XXII LO w Warszawie. W latach 60. XX w. wraz z rodziną zamieszkała w Hawanie, a po kilku latach w Madrycie, gdzie ukończyła malarstwo w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych św. Ferdynanda[11].

Wyglad zewnętrznyEdytuj

SylwetkaEdytuj

Jest potężną kobietą o pomarańczowej skórze i zielonych włosach. Na długi, zwisający nos. Jest prawie najgrubsza w Podplacówce, a może i na całym świecie.

UbiórEdytuj

Chodzi w czerwonej spódnicy z różowymi zakończeniami rękawów. Ma ciemno zielony fez z zółtym piórem.

OsobowośćEdytuj

Jest bardzo silna, oraz złośliwa, często się wkurza, lubi wyzywać za uśmiech na lekcji. Kocha psuć uczniom życia.